onsdag 1 april 2009

Wow, jag har nog redan rekord i aktivitet för att vara en blogg av mig! Har nog aldrig kommit upp till tio inlägg under två veckor förut!

Nu har jag funderat lite på att se på X-Men 2 med Hektor, men nej - det blir för sent om jag ska orka mig upp till skolan imorgon. Igår kväll (läs: natt) avverkades X-Men 1 och vi är fast beslutna om att vi ska se alla innan Wolverine släpps (1 maj!). So hey: no rush!


Har faktiskt inte blivit utsatt för något första-aprilskämt än, lite taskigt tycker jag då jag faktiskt tycker om sånt där... förra året lade jag av ett riktigt elakt skämt mot Hektor. Tihi, små horn växte ut ur pannan.. det värsta han gjorde mot mig idag var att han "stal min näsa" (den där grejen man gör åt barn med tummen mellan fingrarna). Det är inget skämt och absolut inget practical joke! :(


(I föreläsningsbyggnaden har vi knarksäkra toaletter med jätteblått ljus så man får ont i huvudet om man försöker koncentrera sig på några detaljer. Avskyr de toaletterna för jag misstäker att en massa snusk inte syns som skulle ha skrikigt äckelhet om sig om de bara hade normala lampor där inne.)

Ser faktiskt fram emot helgen - ska leka rådgivare till fyra olika kungar till ett seminarium på måndag. Ska presentera lite goda råd som visar på den politiska utvecklingen i Europa under senmedeltiden och tidig moderna staters tid. Sånt här tycker jag är roligt, på allvar! Sedan ska jag försöka ta mig tiden att slappna av lite grand också - det blir inte mycket sådant just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar