torsdag 23 april 2009


Håret är helt frizzy och så känns även min hjärna... Ska ta mig samman och läsa igenom alla anteckningar en eller två gånger idag. Som bäst fyra, man får inte vara överambitiös! Sedan ska jag avsluta tvättandet av kläder och efter det ska jag göra mig snygg. Orkar inte vara snygg alls när jag sitter i en fotölj och pluggar för då kan man inte luta sig bakåt utan att förstöra håret!

Nackdelar med pandahår:
-man kan inte öppna alla fönster i bilen samtidigt för då blåser håret sönder.
-utväxt syns hemskt mycket (som tur har man hårband)
-mitt hår slits hemskt mycket
-det gör ont att somna på det
-det tar tid att göra (om det ska vara snyggt och man har somnat på det t.ex.)

Fördelar med underbart pandahår:
-man är lite snyggare än alla andra och folk kommenterar det!
-man behöver aldrig fundera över hur man ska klippa eller färga det, there are only two colours!
-man har en bra anledning att använda megastora accessoarer och lägga ner pengar på det!
-när det väl är fixat så behöver man inte göra speciellt mycket med det.
-det är nog kort för att göra andra roliga frisyer ifall man måste på någon sekulariserad tillställning som till exempel begravning och nog långt för att göra något sexigt med det om man ska på någon ännu mer sekulariserad tillställning (som jag inte kommer på nu)


Har funderat över saker som hur den svenska mentaliteten har vuxit fram och sånt där. Främlingsfientlighet både mot utlänningar men främst mot folk som ser annorlunda ut med kläder och hår. "Alla" (svenssons, fjortisar etc. u know them) vill stå ut och vara "unika/speciella" så att folk lägger märke till dem men pekar finger åt dem som faktiskt står ut. Jag hatar "lagom".

4 kommentarer:

  1. synd att din panda inte är så pandig på bilden ba men jag älskar anledningarna!!! du är söt du.

    SvaraRadera
  2. Den är mer 2001-panda än 2009-panda. Liten boll! Nej men det var inte mitt hårs bästa dagar för det var en sådan hemsk utväxt att jag inte vågade ställa upp den mer!

    SvaraRadera
  3. gör ont att somna på? Det tycker inte jag. Fast det är väl ganska individuellt, kanske?

    SvaraRadera
  4. Kan du inte visa exakt hur man gör en panda, typ, ta bilder och visa steg-för-steg? Jag skulle uppskatta det grym mycket!

    SvaraRadera