lördag 11 april 2009

Lungt och fint


GLAD PÅSK! Vaknade med ett påskägg bredvid sängen! Fina Hektor hade lagt dit det när jag sov men det var nog hans mamma som gav oss dem för han hade också ett ägg bredvid sig! SÅ förvånad blev jag faktiskt!!

Igår tystnade lammen när vi åt ett av dem. Mums, med potatisgratäng. Anna och Thomas var också med och kvällen avslutades med för mycket chokladtårta och en del alkohol, men bara lite.


Vi har också varit duktiga och gett sådana där små påskgummor godis - helt givmilt för att vara mig! Jag brukar skrämma bort barnen på Halloween också! :D

Idag blir det då påskbord som är typ samma sak som julbort, minus skinkan. How Swedish, tycker många! Oh ja, svienskt! Dock saknar jag dock pappas lax lite grand, hur man än gör så smakar det inte likadant som när han gjorde den uppe i Norrland, kommer inte ihåg vad den där konstiga röda kryddan som han lade på den hette. Men det var sjukt gott! Och starkt! (vi gillar stark och kryddad mat i min familj... pappas currysås skulle godkännas av en indier!)

Nu ska jag läsa lite, sedan blir det fika i någon park! Pussisar

1 kommentar:

  1. Man uppskattar föräldrarnas mat så mycket mer när man är sjukt många mil söderut i landet :)

    SvaraRadera