söndag 29 mars 2009

Sommartid

Vaknade halv nio - helt okej tyckte jag, för att vara en söndag är det ju ganska tidigt. Kände mig faktiskt helt duktig tills jag slog på datorn och den visade tio... Grattis Polli, sommartid! Alltså förlorade jag en hel timme på min sista lediga dag innan det seriösa plugget börjar igen. -Typiskt.

Hektor hade bestämt sig för att snooza i ett par timmar till så jag satte igång och ritade i vardagsrummet. För ett par dagar sedan hittade jag en massa underbart referensmaterial i form av gamla fantasy-kalendrar och sånt där, böcker och bilder med helt underbara kvinnorkroppar på! Till höger ses resultatet då.. gjorde en mindre studie i kvinnokroppens former och skuggor - det finns så många besvärliga muskler som ska se konstiga ut när man sträcker på sig - det är därför det är bra att använda modeller till nya poser.

Dagens andra upptäckt var att idag får att hårtopparna såg ut som stålull och känns ungefär likadant, minus tvålen. Det blev istället en gammal och suddig bild på bollen när håret var nyklippt. Classic mini panda! När Viola har glassat klart i Thailand ska jag fråga henne om hon kan saxa till nacken igen för just nackhåret växer som ogräs medan luggen tar det lite för lungt för min smak.

Nu vill jag ha bacon och makaroner! Mums! Åt upp en påskhare i choklad igår.. nu måste jag köpa en ny. Eller så blir det Kinderegg - fast de har blivit så dyra, ungefär som kiwifrukt!


(Bilden är nog från februari eller mars - där skymtar man också den galet fina svarta klänningen med vita prickar som Gina Tricot (thank god for that store) sålde för fjuttiga 149kr!)
-
Ha det sött nu.

1 kommentar:

  1. vilken fin blogg du har :>
    älskar också klänningen från gina, helt superfin är den.

    SvaraRadera