lördag 28 mars 2009

Elefanter




Efter många om och men så bestämde jag mig ändå för att skapa en blogg. Direkt varför vet jag inte, kanske mest för min egna skull så det blir någon form av dagbok... anledningen kanske jag kommer på senare.

Sedan avslutade min vän Josefina sin gamla blogg som var ungefär lika gammal som dinosaurierna. Och även om jag inte kan komma i närheten av hennes fyndiga kommentarer så får alla mina inlägg som omnämner Kent, hennes favoritband, vara till henne...!


Jag funderar lite grand på om det här ska bli någon sådan där mode- eller temablogg, men det känns hur dumt som helst att binda upp sig på ett ämne för att dumpa det senare... probably true...

Jag är i alla fall en vit panda från Ystad som flyttade från Övertorneå, Norrbotten (googla på den du!) till Skåne för att plugga, bo vid havet och leva med min pojkvän. Honom hade jag aldrig träffat innan jag åkte hit ner i juni men vi hade haft långa samtal in på småtimmarna och morgnarna över MSN i tre år. Mamma tyckte att jag var galen, jag tyckte att jag var modig.
Men jag hittade hem, både i Sverige och i en stil.

I senare inlägg kommer ni även bli presenterade för min huspanda Sudden. I vår lägenhet bor det för tillfället fyra stycken tygpandor men Sudden är en japansk TarePanda som har utvecklat mest personlighet sedan han flyttade in hos oss för 110kr och en tågresa från Malmö.
Vi har även Nut, en lemur; Ojoj, en stirrig katt; McMittens, en perserkatt och diverse andra personligheter som Cthulhu och Kupo.

Det är lagom dags att tvätta ut pandan nu och sova gott i ett alldeles färgkoordinerat sovrum.

Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar